Thursday, September 15, 2016

New ALT エリックの自己紹介


Hello, my name is Eric. I’m Hidaka’s new ALT and this is my first year in Japan. I am happily getting used to Hidaka, even the September heat! Many things about Hidaka are pleasantly surprising. I didn’t realize the Niyodo River would be so close, and so pretty. I swim in it almost every day. I was told that Kochi people would be kind, but did not know everyone from store workers to neighbors to children would welcome me, greet me, and be so eager to help me. It’s a little different from crowded Chicago, my hometown. My first few classes have been a lot of fun. The children all work hard, enjoy themselves, and seem to like English a lot! They’re quite good at English as well. That must be thanks to their teachers and the previous ALT, Donald Smith. I have enjoyed meeting many new people at Hidaka’s summer festivals. My favorite so far was the festival where we ran on tatami over the Niyodo River. It was harder than I thought, but it was an honor to be cheered on and get to cheer my fellow competitors. I will always treasure that memory, until I am an old person in a rocking chair. It’s nice to meet you all!

Eric

こんにちは、エリックと申します。私は日高村の新しいALT(外国語指導助手)です、そしてこれが私にとって日本での最初の年になります。日高村での生活にはうまく馴染んでいます、この九月の暑さも大丈夫!日高村に来て嬉しいビックリがたくさんあります。仁淀川がこんなに近くにあって、こんなにきれいだとは理解していませんでした。ほとんど毎日泳ぎに行きますね。それから高知の人々は親切だと聞いてはいましたが、店員さんから近所の人や子供たちまで、みなさんが歓迎してくださったり、挨拶してくれたり熱心に手伝ってくださるとは知りませんでした。私の郷里の、人の混み合ったシカゴとはちょっと違いますね。初めての授業はとても楽しかったです。子どもたちはみんなすごく勉強していて、楽しんでやっていて、とても英語が好きみたいですね!英語の能力はとてもいいですよ。先生たちと前のALTだったドナルドスミスさんのおかげでしょう。日高村の夏の祭りでたくさんの人々に会うのは楽しかったです。一番のお気に入りは仁淀川に浮かべた畳の上を走る祭りでした。思っていたより難しかったですが、声援をもらったり、仲間の競争相手に声援を送ったりするのは光栄なことでした。いつまでもその思い出を大切にします。みなさん、よろしくお願いします!

エリック

No comments:

Post a Comment