Wednesday, October 26, 2016

Shy Ducks


I tried to feed the ducks in Hidaka but they were too shy! Look how far away from humans they are staying in that picture. I threw bread at them, but they got scared and flew away. How frustrating. Here is a poem in Japanese and English about it. It's impossible to translate Haikus to and from English, but I think Double Dactyls are secretly the closest equivalent, so I wrote a Haiku and a Double Dactyl about the dastardly ducks.

Higgelty Piggelty
Hidaka's waterfowl
Shy to a fault; I can't
Make friends with ducks!

I throw the bait, but they're
Non-confrontational;
Fresh out of bread and I'm
Fresh out of fucks.

日高の家鴨を食べさせようとしましたが鳥たちは恥ずかしすぎました!この絵を見ればそんなに人間とところと外れて泳いでいる家鴨を見えますね。パンを投げようとしましたが家鴨は恐れて逃げてしまいました。気のどくですよね。ですから詩を書こうと思いました。俳句は英語に翻訳出来ない詩ですがダーバルダークタルという形は一番近いと思いますから、日高の家鴨についての俳句もダーバルダークタルを呼んでみてください。

恥ずかしい
家鴨のパン
の遠慮

No comments:

Post a Comment